Będąc behapowcem mamy nie tylko możliwość pracy na etacie, lecz także możemy założyć własną firmę.
Tak zwany outsourcing bhp bo o nim własnie mowa jest bowiem coraz częściej wybierany przez polskich przedsiębiorców. My zaś jako wykwalifikowani specjaliści będziemy mogli zarówno dbać o dobre procedury jak i prowadzić dla pracowników szkolenia bhp. Wykonując ten zawód mamy także świadomość, że nasza praca służy innym ludziom co także jest istotne.Każdy pracodawca decydujący się na zatrudnienie nowej osoby musi w pierwszej kolejności dopełnić formalności związanych z odbyciem badań medycyny pracy i szkolenia bhp. Dopiero mając te dwa zaświadczenia można podpisać z pracownikiem umowę i dopuścić go do pracy na stanowisku. Coraz częściej szkolenia bhp przeprowadzane są przez firmy zewnętrzne, ponieważ zarówno z punktu widzenia dużych, jak i małych firm wydaje się to rozwiązanie bardzo wygodne i korzystne.Nie można pominąć tych kwestii, ponieważ w tej materii obowiązują określone przepisy.
Skoro już został wywołany temat szkoleń, to dodajmy w tym miejscu jeszcze jedną istotną uwagę.Mianowicie, szkolenia w obecnej dobie to doskonały sposób na to, żeby podwyższyć swoje kwalifikacje czy też nabyć nowe umiejętności.
A to z kolei może pomóc nam nową pracę.Może bardziej satysfakcjonującą i bardziej intratną pod względem finansowym.
Wprawdzie pieniądze nie są najważniejsze w życiu, ale musimy je zarabiać, by żyć na jakimś poziomie.Takie szkolenia są prowadzone najczęściej kilka razy w tygodniu o ustalonych porach i firmy posiadające umowy z dostawcami mają możliwość kierowania tam swoich kandydatów.
Przyszli pracownicy odbywają szkolenia na podstawie skierowania z pieczątką firmy w jakiej podejmą pracę i to na tą firmę zostanie wystawiona zaświadczenie o odbyciu wstępnego szkolenia BHP.
Koszt wykonania takiego szkolenia najczęściej wynosi w granicach 30-60 zł w zależności od umowy z firmą, a także dostawcy, który ustala sobie indywidualnie cennik.
Po zakończonym miesiącu najczęściej zostaje przygotowana faktura wraz ze specyfikacją jakie osoby zostały przeszkolone w tym okresie.Każda firma ma swój plan budżetowy oraz plany zatrudnienia przewidziane na cały rok. Sprawne prowadzenie działalności wymaga długoterminowych założeń. Istnieją również funkcje i stanowiska, które nie są ani wymagane, ani właściwe do utrzymywania przez cały rok.W ten schemat wpisuje się osoba prowadząca szkolenia bhp.
Aby oszczędzić kosztów związanych z etatem, możemy legalnie, w majestacie prawa zatrudnić do tej właśnie funkcji firmę zewnętrzną.Mamy od tego ludzi, którzy w miarę konieczności związanych z regulacjami prawnymi pojawiają się w naszej siedzibie lub zapraszają na spotkanie do innego, ustalonego miejsca.
Szkoleniowcy muszą być zaznajomieni z profilem stanowisk, na które przygotowują pracowników.
Jest to rozsądne i pozytywne zjawisko na rynku.
Nie bójmy się korzystać z zewnętrznych firm.