rozpoczęto produkcję tego pojazdu

wahacze sklep
Montaż Lanosa w Polsce z zestawów SKD w Fabryce Samochodów Osobowych rozpoczęto 30 września 1997 roku.

Początkowo z silnikami 1,5 8V oraz 1,6 16V. Już w 1998 roku rozpoczęto produkcję tego pojazdu z wykorzystaniem 60% części polskich (przede wszystkim zmieniono typowo koreańską tapicerkę oraz fotele, nie zapewniające odpowiedniego komfortu europejczykom).

Udział polskich części stopniowo rósł i w 1999 roku wynosił 71%, 2000 - 81%, 2001 - 93%, ostatecznie Lanosy produkowane były z 98% wykorzystaniem części polskich. Ciekawostką jest fakt, że wersja 3 drzwiowa w dalszym ciągu była montowana, ale tym razem z zestawów CKD, wycofano ją z oferty w 2002 roku.

W tym samym roku wycofano z oferty silnik 1,5 8V, gdyż nie był on w stanie spełnić normy czystości spalin Euro 3. W 2000 roku ruszył eksport polskich Lanosów na Ukrainę, w pierwszym roku wysłano prawie 1300 aut, eksport ten stopniowo rósł aby osiągnąć w 2007 roku ponad 60 tys. egzemplarzy. Wraz z wycofaniem się w 2004 roku Daewoo z FSO postanowiono zmienić nazwę pod jaką sprzedawany był ten pojazd na FSO Lanos. Pierwsze egzemplarze pod nową marką trafiły do salonów sprzedaży w październiku tego roku.

Rok później wycofano z oferty silnik 1,5 16V, gdyż istniała konieczność jego importu z Korei. Modele eksportowe na Ukrainę dalej oferowane były z jednostkami 1,5 8V jak i 1,6 16V oraz pod marką Daewoo (na Ukrainę trafiły również małe partie pod marką FSO), natomiast na polskim rynku jedynymi jednostkami napędowymi były 1,4 8V i 1,6 16V produkowane w rumuńskim zakładzie Daewoo Automobile Romania.

W kwietniu 2007 roku FSO wprowadziło do oferty model Lanos plus, który był atrakcyjniejszą wersją wyposażeniową Lanosa.

Od połowy 2008 roku na rynku polskim dostępne były jedynie Lanosy plus. 3 października 2008 roku nastąpiło planowane zakończenie produkcji Lanosa w zakładzie na Żeraniu.Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Daewoo_Lanos

Ekskluzywne naprawy samochodów

wahacze sklep Zdarza się, że naprawa samochodu jest bardzo droga. Dzieje się tak wówczas, gdy awarii uległa jakaś bardziej nietypowa część samochodu, który musi zostać sprowadzona na przykład z zagranicy.
W takiej sytuacji trudno jest zadbać o tanią naprawę samochodu, jeżeli jego właściciel chce z niego jak najszybciej skorzystać.
Powinien więc udać się do takiego warsztatu, który wykonuje ekskluzywne i kompleksowe naprawy samochodów.

Dzięki temu na pewno będzie mógł w pełni naprawić swój samochodów i cieszyć się jego użytkowaniem.

Czasami jednak naprawy samochodów zajmują więcej czasu.
Wówczas warto skorzystać z oferty takiego warsztatu samochodowego, który w kontakcie z ubezpieczycielem będzie w stanie udostępnić swojemu klientowi samochód zastępczy.

Każdy rodzaj płynu hamulcowego

Pęcznienie elastomerów Każdy rodzaj płynu hamulcowego wymaga indywidualnego doboru i sprawdzenia elementów układu hamulcowego wykonanych z elastomerów.

Pęcznienie elastomerów pod wpływem działania płynu nie powinno przekraczać 16%, aby została zachowana właściwa współpraca i wytrzymałość części.

Zanieczyszczenie płynu hamulcowego, w którym głównym składnikiem jest glikol, nawet nieznaczną ilością oleju mineralnego (płyn hamulcowy z olejem mineralnym, rozpuszczalnik) może być przyczyną zniszczenia gumowych uszczelek i awarii układu hamulcowego. Skład chemiczny Skład chemiczny płynu hamulcowego jest bardzo istotny z punktu widzenia wymienionych wcześniej własności. Zmiany składu chemicznego mogą poprawić niektóre własności płynu, lecz powodują najczęściej zmianę innych jego własności. Płyny hamulcowe są zazwyczaj mieszaniną eterów alkilowych glikoli etylenowych, estrów boranowych i polipropylenoglikoli z dodatkami.Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/P%C5%82yn_hamulcowy.

Widok do druku:

wahacze sklep