Liczba aut, a liczba wypadk贸w

pokrowce na skuter pokrowce na skuterLiczba pojazd贸w silnikowych ro艣nie z roku na rok jest coraz wi臋ksza, a co za tym idzie liczba wypadk贸w si臋 zwi臋ksza.
To nic niepokoj膮cego, w ko艅cu im wi臋cej pojazd贸w tym wi臋ksza ilo艣膰 wypadk贸w, jednak odczynnik procentowy zostaje ten sam. Co najcz臋艣ciej jest powodem wypadku? O dziwo nie jest to pr臋dko艣膰, ani nie znajomo艣膰 zasad ruchu drogowego, ani nawet upojenie alkoholowe.
Najcz臋stsz膮 przyczyn膮 wypadk贸w, nie tylko w Polsce, jest brak skupienia i rozmy艣lanie o sprawach, kt贸re nas martwi膮- w艂a艣nie to jest najbardziej niebezpieczne przy prowadzeniu jakiegokolwiek pojazdu.

V2 ? oznaczenie silnika widlastego

V2 ? oznaczenie silnika widlastego sk艂adaj膮cego si臋 z dw贸ch cylindr贸w. Silnik tego typu sta艂 si臋 nieod艂膮cznym symbolem marki motocykli Harley-Davidson.
Inne firmy (g艂贸wnie japo艅skie) spopularyzowa艂y ten typ silnika w motocyklach, kt贸re s膮 ta艅sze i bardziej dopracowane pod wzgl臋dem technologicznym ni偶 konstrukcje ameryka艅skie. W Polsce produkowano motocykle z silnikami tego typu: CWS M 55 1929 i Sok贸艂 1000 M111 1936.殴r贸d艂o: https://pl.wikipedia.org/wiki/V2_(silnik)

Silnik iskrowy

Silnik iskrowy mo偶e by膰 zbudowany w uk艂adzie silnika dwusuwowego, jak i w uk艂adzie czterosuwowym, istnieje jeszcze tzw.

silnik Wankla z obrotowym t艂okiem (rotorem), jest jednak bardzo rzadko stosowany.

Odmiana czterosuwowa w wielu krajach nazywana jest silnikiem Otto. Zaletami silnika iskrowego s膮: 艂atwy rozruch niezale偶nie od temperatury zewn臋trznej silnika, dobra szybkobie偶no艣膰 (szybka reakcja na "dodanie gazu"), 艂atwo艣膰 uzyskiwania wysokich obrot贸w pracy, stosunkowo wysoka uzyskiwana moc, do艣膰 lekka konstrukcja, niezbyt skomplikowana konstrukcja uk艂adu zasilania. Te zalety s膮 jednak okupione wadami, takimi jak: mniejsza sprawno艣膰 energetyczna (wi臋ksze jednostkowe zu偶ycie paliwa), mniejsza trwa艂o艣膰 w stosunku do silnika wysokopr臋偶nego, ze wzgl臋du na w艂a艣ciwo艣ci palne benzyny wi臋ksze niebezpiecze艅stwo niekontrolowanego samozap艂onu paliwa (w tym eksplozywnego) przy sk艂adowaniu i dostarczaniu go do silnika, ni偶szy moment obrotowy w stosunku do silnika o podobnych parametrach z zap艂onem samoczynnym, roz艂o偶enie maksymalnych warto艣ci momentu obrotowego w wy偶szym zakresie obrot贸w w stosunku do silnika o zap艂onie samoczynnym, przez co, np.
przy ruszaniu pojazdu, nast臋puje konieczno艣膰 "wkr臋cania" silnika na wy偶sze obroty, a to skutkuje zwi臋kszeniem zu偶ycia paliwa i zmniejszeniem "u偶ytecznego" zakresu obrot贸w silnika. 殴r贸d艂o: https://pl.wikipedia.org/wiki/Silnik_o_zap%C5%82onie_iskrowym.
Dodane: 24-11-2016 05:42

Tagi: motoryzacja motocykle pokrowce skutery motor skuter

Widok do druku:

pokrowce na skuter