Transport busem ? dla kogo opłacalna forma przejazdu?

tanie busy z polski do holandii tanie busy z polski do holandiiW ostatnich latach transport busem stał się jednym z najpopularniejszych form przejazdu między miastami czy też między państwami.
Bardzo liczną grupę pasażerów wybierających tego rodzaju usługi stanowią uczniowie czy studenci, wyjeżdżający do szkół.

Z usług dotyczących przejazdu busami korzystają także osoby, które z różnych przyczyn wolą wybrać się do pracy innym środkiem transportu niż własny samochód, co może być związane na przykład ze sporymi korkami czy brakiem uprawnień do kierowania auta.

Bardzo często z usług dotyczących przewozu busami korzystają również pracownicy wybierający się do pracy za granicę.
Jest to jedna z liczniejszych grup pasażerów, gdyż tego rodzaju wyjazdy są organizowane niemal codziennie w różnych kierunkach Europy.

O rodzajach autobusów przegubowych

Są różne rodzaje autobusów członowych: jednoczłonowe (bezprzegubowe, nazywane również solowe), dwuczłonowe (jednoprzegubowe) i trójczłonowe (dwuprzegubowe).
Mają znacznie większą pojemność od zwykłych autobusów, mogą pomieścić nawet 200 osób.

Ich długości wahają się od 16 do 25 metrów podczas gdy pojedyncze mają długość maksymalnie 15 metrów.

Budowane są jako trójosiowe (do ok.
18,75 m), czteroosiowe dwuczłonowe (do ok.
21 m) i czteroosiowe trójczłonowe (większe długości).

Istnieją również przegubowe autobusy piętrowe.

W autobusach dwuczłonowych układ napędowy najczęściej znajduje się w drugim członie i silnik jest umieszczony za tylną osią i właśnie na nią przekazuje moment obrotowy. Spotykane są czasami również autobusy z silnikiem w pierwszym członie z napędzaną środkową osią i taki układ jest również powszechny w autobusach trójczłonowych.Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Autobus_przegubowy

O Ikarusie

Ikarus ? przedsiębiorstwo specjalizujące się w produkcji autobusów.

Jego główna siedziba mieści się w Budapeszcie na Węgrzech.

Autobusy produkowane są w Székesfehérvár.

Ikarus należał do 2006 roku do koncernu Irisbus. W 1913 roku przedsiębiorstwo skupiło się głównie na budowaniu samochodów i podczas I wojny światowej miało spore zyski. W 1927 roku Ikarus wygrał międzynarodowy przetarg i dostarczył 60 krótkich autobusów. Ok. 1933 roku Ikarus zaczął mieć problemy finansowe, przez co przerwał produkcję wielu modeli pojazdów.
W 1935 roku przedsiębiorstwo wznowiło produkcję i całkowicie funkcjonowało podczas II wojny światowej.
23 lutego 1949 roku Ikarus połączył się z producentem samolotów Ikarus Gép és Fémgyár Rt. W 1955 i 1956 roku nowe modele (Ikarus 620, 630 i 31) rozpoczęto sprzedawać w Chinach, Birmie oraz Egipcie.

W 1962 roku Ikarus sprzedał za granicą 8000 autobusów.

W 1970 roku firma zajęła drugie miejsce na targach Expo w Monako.

Dzięki tej nagrodzie pokazała swoją pozycję w Europie.

W latach 70.-90.
Ikarus eksportował na Kubę autobusy i części zamienne, które były tam wykorzystywane do produkcji autobusów Girón.
W 1971 roku przedsiębiorstwo wyprodukowało swój 100 000. autobus, a z każdym rokiem transakcje były coraz większe.
W 1973 roku koncern Ikarus stał się czwartym pod względem wielkości producentem na świecie, ale pojawił się problem braku surowców, przez co dostawy znacznie się opóźniały.

Największym importerem Ikarusów były Niemcy, lecz po połączeniu NRD i RFN zyski spadły o 10%.Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Ikarus

.